.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزييات حمله به یک ایرانی محجبه در لندن

خانم زهرا كاظمي صالح دانشجوي محجبه ايراني و آقاي بشير بي آزار، همسر وي در گفت و گو با ايرنا در لندن، جزييات حمله نژادپرستانه به خانم كاظمي و پيگيري هاي انجام شده در اين زمينه را تشريح كردند.

خانم كاظمي گفت: من در عصر روز سه شنبه، 23 فروردين عازم منزل خود در منطقه «ساتن» واقع در جنوب لندن بودم كه از سوي چهار دختر نوجوان و جوان انگليسي هدف فحاشي و در نهايت ضرب و شتم قرار گرفتم.


وي افزود: اين دختران بدون مقدمه شروع به تمسخر حجاب من در خيابان كردند و حتي با الفاظي نظير اينكه تو شبيه شيطان هستي، به من توهين كردند... با اين حال من براي پرهيز از هر گونه درگيري تلاش كردم با فاصله گرفتن از آنها خودم را نجات دهم و به همين دليل، گام هايم را تندتر نمودم و حتي از يك سوي خيابان به پياده روي طرف مقابل رفتم، ولي متأسفانه اين چهار دختر انگليسي باز هم مرا رها نكردند.

وي اظهار داشت: كم كم فحاشي و تمسخر لفظي آنان تبديل به تماس فيزيكي براي كشيدن حجاب من و حتي زدن مشت و لگد تبديل شد... من هم چاره اي نداشتم، جز اينكه بدون درگيري، تلاش كنم حجاب خود را حفظ كنم كه سرانجام با چند مشت و لگد به زمين افتادم و سر و صورتم خوني شد.

خانم كاظمي گفت: در نهايت اين چهار نفر، وقتي سر و صورت خوني مرا دیدند، پا به فرار گذاشتند و من به كمك چند خانم ديگر به خانه منتقل شدم.

آقاي بشير بي آزار، همسر خانم كاظمي نيز در مورد پيگيري هاي انجام شده در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: پليس كاملا در جريان حادثه پيش آمده قرار گرفته و همه جزييات را دارد ولي تاكنون كه بيش از يك هفته از اين ماجرا مي گذرد و كسي دستگير نشده است.

وي اظهار داشت: پليس وعده داده است، با بررسي فيلم دوربين هاي مدار بسته اي كه در نزديكي محل درگيري وجود داشته، براي شناسايي مهاجمان تلاش كند، ولي خود ما اميد چنداني براي به نتيجه رسيدن اين پيگيري ها نداريم.

آقاي بي آزار همچنين گفت: پليس نژادپرستانه بودن اين حمله را تأييد كرده است.

وي با قدرداني از ابراز همدردي و پيگيري شخصيت ها و نهادها به ويژه در داخل كشور، گفت: متأسفانه، حمله به همسر من، نخستين اتفاق در اين زمينه نبوده و من از صحبت هايي كه با دوستان ايراني ديگر داشتم، متوجه شدم كه اكثرا يك بار تجربه برخوردهاي نژادپرستانه را در انگليس داشته اند؛ هرچند كه ممكن است اين گونه برخوردها براي افراد مختلف داراي شدت و ضعف متفاوتي بوده باشد.

وي افزود: اين گونه برخوردها نشان مي دهد كه اسلام هراسي و نژادپرستي تا چه حد در جامعه به اصطلاح آزاد و قانونمند انگليس رسوخ كرده است كه دختران جوان و نوجوان اين كشور در خيابان اين گونه مغرضانه با يك زن محجبه برخورد مي كنند.

من بيشتر از اينكه از دست مهاجمان به همسرم و يا نتيجه بخش نبودن پيگيري هاي پليس ناراحت باشم، از اين ناراحتم كه تا چه ميزان برداشت هاي نادرست از اسلام و حجاب در سياست هاي دولت انگليس، شديد است و اسلام هراسي در سطح گسترده و به ويژه در فضاي رسانه اي اين كشور حاكم است.

وي در پايان گفت: مسئولان كميسيون حقوق بشر اسلامي انگليس نيز با ما تماس گرفته و در جريان جزييات حادثه قرار گرفته اند كه ظاهرا برخي از پيگيري ها نيز از سوي اين نهاد حقوق بشري انجام مي شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.163 seconds.